Mainos linja-autopysäkin lasiseinässä pysäytti, hieraisutti silmiä:

Joskus on päiviä kun, tilillä on vähemmän rahaa kuin, on laskuja maksettavana. (laina.com)

Onpa luovaa pilkunkäyttöä. Onko mainos pikemminkin kaunokirjallinen taideteos, vastalause jähmettyneille (kielioppi)säännöille?

Jos jotain myönteistä pitäisi keksiä, niin tavallaan ihan mukavaa, että suomen kieltä auttavasti osaava (osaamaton) pääsee tutustumaan kielen ammattilaisten töihin ja saa noin hyvin näkyvyyttä – ja varmasti palautetta töistään.

Mutta voiko kukaan ottaa vakavasti yritystä, joka mainostaa itseään noin tökerösti? Vai houkutellaanko mainoksella asiakkaiksi nimenomaan peruskoulun vaivoin läpäisseitä? Ne lienevät parhaita lainanottajia: eivät älyä laskea todellisia korkoja, eivät huomaa (desimaali)pilkun väärää paikkaa.