Ollin, Bisquitin ja Alivaltiosihteerin perinne elää mainosten sanaleikeissä. "Parannamme palveluamme Kampittamalla", mainostaa Matkahuolto. Vanhan sanan uusiokäyttö on aina tervetullutta.

Samanmoisia sutkauksia julkaistaan City-lehden Kuumalla listalla ja Helsingin Sanomien Nyt-liitteen NytTen-listalla. Palkkaavatko mainostoimistot listojen jyriä liukuhihnasutkausten tekoon? Keräävätkö mainosmiehet sivutuloja lähettämällä mainoslauseitaan listoille?

Puistoissa näkee kylttiä "Lemmikkien jätösten toimittaminen jäteastioihin on järjestyssääntöjen nojalla ehdottomasti sallittu". Hieno tapa saada asia perille. Tuo on samaa sarjaa kuin ajattelemaan pistävät Loesje-julisteet.

Yritin keksiä pari Loesje-henkistä teemaa:

Eduskuntatalon edessä olevan pylvään julisteessa lukisi JAA. Toisessa pylväässä lukisi EI. Kolmannessa olisi tyhjä juliste. Neljännessä ei olisi julistetta lainkaan.

Alko riittää. Barrikaadeille baarikaapeilta!

Onko kylttien keksiminen kylttyyriä? Vastakylttyyriministeri saa sanoa vastaan keltaiselle lehdistölle. Vai onko se ruumiinkylttyyriä, kun hoidellaan päättäviä elimiä? Miss Suomi, siell presidenttiehdokkaat. Kenestä mahtaakaan kertoa Anni Sinnemäen Tyttöjen välisestä ystävyydestä?