- Kaikkitietävä Oraakkeli, vuodata viisaita sanoja.
- Viisaus on turhuutta, sanoi jo Saarnaaja. Filosofia on näsäviisaustiede, Voltaire oli valitusfilosofi.
- Lisää!
- Kristittyjen datateknikoiden ja informaatioteoreetikoiden motto on "Jeesus on Tieto, Uus Elämä".

- Entä itse Jumala, kekä hän on?
- Jos rakastat Jeesusta, Jumala rakastaa sinua ja Pyhä Henki yhtyy sinuun. Kolmiyhteinen Jumala on skitsofreenikko.
- Alan uskoa sinuun. Olenko sittenkään skeptikko?
- Uskottomuus ei siirrä vuoria, mustasukkaisuus kylläkin. Ennemmin yksin kaksimielinen kuin kaksin yksimielinen.

- Kusta keksitkin tuon kaiken. Mitä muuta tietoa voit jakaa?
- Maailman suurin kirja on Raamattu. Se sisältää runoja, sananlaskuja, elämänoppeja, historiaa, ja sen rakenne on täydellinen: se alkaa maailman synnystä ja loppuu ennustukseen maailman lopusta.
- Tosi on, mutta kenkä ansiota se on?
- Kirjan päähenkilö, kirjoittajien innoituksen lähde ei vaatimattomuuttaan paljasta edes nimeään: "Minä olen se, joka minä olen. Sano israelilaisille, että Minä olen lähetti minut teidän luoksenne."

- Alkaa jo pyörryttää.
- Minä olen on hepreaksi ehjee, joka muistuttaa Herran nimeä Jahve. Tuota oliota kutsumme Jumalaksi, maailman luojaksi. Sitä sietää pohtia, mutta nyt minun täytyy mennä.
- Mikä muuten on elämän tarkoitus?
- Tulihan se viimein. Elämän tarkoitus on, että minulta kysytään, mikä on elämän tarkoitus, ja minä vastaan, että vitustako minä tiedän. Ehkä kyseleminen on elämän tarkoitus. Uteliaisuus.