Tänäinen Metro-lehti mainosti kansilehdillään, että Metro Market voittaa Keltaisen Pörssin 4-0. Löytyy enemmän autoja, veneitä, polkupyöriä, tietokoneita. Kai noin saa käväisijöitä Metro Marketin sivuille, ainakin minut sai.

"Metro Market kokoaa luokitellun ilmoittelun useimmilta Internetin isoilta markkinapaikoilta." Se siis koostaa muiden palveluiden, kuten Keltaisen Pörssin, tuottamaa sisältöä. Mitä mainoksessa siis verrattiin? Eniron henkilöhaku voisi yhtä hyvin mainostaa, että heiltä löytyy enemmän Virtasia kuin Tampereen puhelinluettelosta.

Esittelyssä mainitaan ohimennen, että Metro Market on ruotsalainen sivusto. Miksi eivät mainostaneet, että voittivat Keltaisen Pörssin 5-1?

"Metro Market käsittelee automaattisesti tietojenkäsittelyohjelmalla ilmoittajan sähköpostitietoja", sanotaan säännöissä. Ainakin palvelu on turvallinen, automaattisiin tietojenkäsittelyohjelmiin voi aina luottaa.

Selaimeni jäi ikuisiksi ajoiksi lataamaan jotain Metro Marketin sivuilla. Tyypillinen alku: mainos edellä, tekninen toteutus laahaa perässä. Tehokas tapa karkottaa kiinnostuneimmat kävijät, jotka erehtyvät kokeilemaan keskeneräistä palvelua.