Kuuma kesäpäivä, ajatuskaan ei juokse. Amerikkalaisen virvoitusjuomayrityksen markkinointiosaston ilmastoidussa toimistossa sen sijaan välähtää: ajetaan iso auto Helsingin päärautatieaseman eteen ja jaetaan ohikulkijoille ilmaiseksi tuhat tölkkiä uutta juomaa.

Kaikki voittavat. Hikisenä tarpovat saavat viileää juotavaa ja hyvän kuvan yrityksestä, joka taas saa mainostilaa naurettavan halvalla. Vaikka jaettaisiin kaksituhatta tölkkiä.

Kulttuurit kohtaavat. Juojien ympärille kerääntyy tyhjien tölkkien kerääjiä isoine muovipusseineen. Yksi hakee täyden tölkin vähän väliä, kaataa sisällön maahan – koska ei pysty enää juomaan – ja heittää tyhjän tölkin pussiinsa.

Juoma tahmaa hampaat ja kitalaen. Varmasti joku jää siihen kiinni ja tuhlaa jatkossa pari euroa päivittäin saadakseen lisää. Entisen vapaan maa(ilma)n johtaja tiivisti twiittomakielisen trumpismin: "En ole koskaan nähnyt laihan ihmisen juovan kevytkokista."