(MUUMILAAKSO) Uutislehti 100 näytti etusivullaan Niiskuneidin pyllistämässä HKL:n lipunmyyntiautomaatin ruudulla. "Mitä vittua?" kommentoitiin tietämättä, että muumit oli palkattu mainostamaan sEXHIBITION 2007 -erotiikkamessuja.

Happy Meat -kampanjaan kuuluu myös muumiaiheisia pehmoseksileluja, kuten Hattivatti-dildo ja pumpattava Niiskuneiti, joita voi ostaa messujen Pikkuporno-Myymälästä.

"Kampanjalla yritämme saada ihmiset lukemaan enemmän kirjoja pornolehtien ja -elokuvien katselun sijaan", kertoo Surku Jansson, Tohveli Janssonin huonetta ja sukua alenevassa polvessa. "Muumit sopivat moneen käyttöön, mutta politiikkaan ja pikaruokaan muumeja ei haluta liittää."

"Muumit ovat lasten, eivät aikuisviihdettä", jyrähti Vanhemmat Ihan Tykkänään Tuohtuneita Uutisista -järjestön vedättäjä Siit Ä. Revin. "Muumit eivät sovi puolipukeisiksi malleiksi, paitsi ehkä Muumimamma, jolla on yllään pelkkä esiliina. Sitä paitsi muumien sukupuolen tunnistaa vain nimestä."

Odotellessa loppuvuonna julkaistavaa ensimmäistä Muumi-animea voi lauleskella sen tuttua ääniraitaa: "Peräkkäin, seläkkäin, lähekkäin muumi. Kerran vielä tekee hyvää. Ehei, älä lopeta ihan vielä muumi, lisää muumi..."