En ole jeesmies vaan noumies. Kun kaikki ovat yhtä mieltä, minä olen eri mieltä - usein vain periaatteesta, koska yritän vielä löytää uuden näkökulman tai ongelmakohdan, jota muut eivät ole huomanneet. Olen jälkiviisastelija, äärimmäisen vastarannan kiiski.

Perustelen vastahakoisuuttani sillä, että haluan ajatella luovasti ja kannustaa toisiakin ajattelemaan luovasti. Vastaukseni ja mielipiteeni eivät ole ehdottomia. Olen ehdottomasti epävarma, ehdoton vain siinä, että asioilla on monta puolta, ei ole oikeaa ja väärää. Varmaa on vain epävarma, eikä sekään ole kovin varmaa. Vaihdan mielipiteitäni, kun löydän parempia. Olen jyrkkä ehkä -mies.

Ihmiset voi kuulemma jakaa johtajiin ja seuraajiin. Minä taas jään paikalleni tai kuljen vastavirtaan. Kun letka hiihtää, minä tulen vastaan kävellen, rikkoen ladun. Se on kohtaamisyhteiskuntaa.

Totaalikieltäytyjän yksisanainen arkku on eipäluukku.