"Sanoista tärkein on miksi ja välimerkeistä kysymysmerkki... Eikä kaikkiin miksi-kysymyksiin ole vastausta. Kysymysten esittäminen, ainakin itselle, jäsentää sitä kokonaisuutta, jonka osa kukin meistä on." (Juhani Seppänen)

Mix olisi iskevä nimi Arina-blogilleni. Edellisestä blogini ristimisretkestä onkin jo aikaa, ja nimessä Mix yhdistyisi minulle tärkeitä teemoja.

Kyseenalaistaminen. Minkä takia? Toistettu miksi-kysymys selvittää perimmäisiä tarkoituksia, pistää miettimään, auttaa löytämään vastauksen itse. Ei kukaan kaipaa pureskeltuja vastauksia.

Itsesuunnistus. Miksi aion? Miksi muut eivät kysy samoja kuin minä? Mikä saa minut kysymään? Minä yritän esiintyä? Minä on kysymyssana! Olen oman tien ojassa kulkija. Mitä luulen löytäväni lopulta, mikä luulen olevani? Tunnelinko? Mielenliikutusten pyörittämö.

Hämmennys. "Mixture". Englannin mix-verbi on sotkea, hämmentää, sekoittaa, panna sekaisin, yhdistää sattumanvaraisesti. Naiivien kysymysten lisäksi esitän retorisia vastauksia kysymyksiin, joita kukaan ei ole vaivautunut tekemään.

Kaksimielisyys. Tarkoitukseni on luetuttaa lauseeni monta kertaa; tarkoitukseni ei selviä kertalukemalla. Mix-nimestä voisi tulla mielleyhdyntöjä Mix Pack -kondomiin, mutta blogini on ennemminkin epävarmuusväline eri tilanteisiin.